[email protected]

Klantenservice

Klantenservice

Fairplace is een kleinschalige webshop maar we doen we er alles aan om jouw vragen snel te beantwoorden en op voorstellen in te gaan! We leven zowat in onze mailbox, en we spreken ook graag eens 'live' af, al dan niet met een demo van ons speelgoed. 

Je kan via het contactformulier hieronder een vraag stellen of een afspraak maken. Of een mailtje sturen direct naar Yves of Christophe:

Yves Vercruysse, [email protected], +32 497 583 118

Christophe Toye, [email protected], +32 475 610 210

Neem contact op

Wie en wat is Fairplace?

  • Waarom zijn jullie met duurzaam speelgoed begonnen? 

    Er is komt veel speelgoed op de markt. Heel veel! Soms ziet het er leuk uit maar is het niet stevig gemaakt. Of je ziet snel dat het niet lang zal meegaan. En dus belandt er veel speelgoed snel bij het afval. Bovendien zagen we bij het speelgoed van onze eigen kinderen dat er veel materiaal als grondstof wordt gebruikt dat niet helemaal ecologisch of duurzaam is.

    In 2013 zijn we beginnen zoeken naar speelgoed dat sterker, steviger en ecologischer is. Gemaakt met aandacht voor mens en milieu. Zo werd Fairplace, geboren. Ons doel zit ook een beetje in onze naam: Fair + place. Een droom om van deze wereld een 'faire' plaats te maken.

  • Hebben jullie ook een winkel? 

    Neen, Fairplace is louter een webshop. Maar geregeld nemen we wel eens deel aan een tijdelijke winkel of een pop-up concept, waardoor je ons in levende lijve tegen het lijf kunt lopen.

  • Jullie speelgoed ligt ook in winkels, hoe gaat dat? 

    We krijgen vaak vragen om een ons aanbod ook in een winkel aan te bieden, meestal aanvullend op een ander artikel of een andere activiteit. Zo vind je ons al in eco-shops, Wereldwinkels en ook in een vegetarisch restaurant of een museumshop. Het volledige overzicht vind je in de webshop.

    Ook geïnteresseerd om Fairplace-speelgoed in je winkel te verkopen? Stuur een mailtje naar [email protected] en je hoort snel van ons!

  • Ik las dat jullie gefinancierd worden door Winwinleningen, hoe werkt dat precies? 

    Dat klopt. Met de Winwinlening wil de Vlaamse overheid particulieren aanmoedigen om geld te ontlenen aan ondernemingen van vrienden en kennissen. Zo kunnen wij met Fairplace kapitaal uit onze directe omgeving aantrekken via mensen die in ons en in ons project geloven. 

    Voor particulieren werkt het als een belegging: je leent aan Fairplace voor 8 jaar een schijf van €2500, €5000 of €10 000. Dat gaat met een contract van PMV, de ParticipatieMaatschappij Vlaanderen. Je krijgt van ons dan jaarlijks een interest (bruto 1,75%) + daarbovenop van de overheid een belastingkorting van 2,5% (via je belastingaangifte). De lening moet 8 jaar lopen en op het einde daarvan betalen we het bedrag terug. Bij problemen in de onderneming garandeert de overheid de terugbetaling van minstens 30% van je inleg (als je in de corona-periode intekent zelfs 40%).  Meer info hierover op de website van PMV.

    Wij hebben intussen meer dan 40 Winwinleningen lopen, en we gebruiken dat geld voornamelijk om tegen de zomer en in het najaar nieuwe artikelen aan te kopen. Ook voor nieuwe originele marketingacties, die dan hopelijk een veelvoud van de inleg opbrengen.

    Altijd welkom dus, en je helpt ons groeien. Je krijgt van ons ook een kortingkaart (10% op de gehele webshop) en jaarlijks een brief wat we met je geld hebben gedaan, en ook een klein duurzaam cadeautje. Voor ons is dit de ideale financieringsvorm en er zijn al nieuwe vriendschappen door ontstaan ook.

    Interesse? Stuur een mailtje naar [email protected] of [email protected]

Bestellen voor professionals

  • Kan ik een factuur krijgen voor mijn bestelling?

    Als je bij www.fairplace.be bestelt, krijg je automatisch een factuur toegestuurd voor je aankoop via het mailadres dat je opgeeft als klant. Wil je een grotere bestelling plaatsen of werk je met een bestelbon, dan mail je ons je bestelling en de bestelbon door en dan mailen we je de factuur. 

  • Wij willen een grotere bestelling plaatsen. Hoe doen we dit?

    Je kunt een login aanmaken via de knop 'voor professionals' bovenaan onze website. Met deze login beschikken we meteen over al de nodige gegevens. Eens je een login aangemaakt hebt, kan je meteen je bestelling plaatsen.

    Of je kunt vooraf eens contact opnemen met Christophe of Yves via [email protected]. Wij zorgen graag voor persoonlijk advies bij je bestelling. We maken met plezier een persoonlijke offerte voor grotere bestellingen.

  • Wij zijn een school, een kinderopvang, een vzw, een jeugddienst. Kunnen wij ook speelgoed bestellen?

    Tuurlijk kan dat. Jullie zijn de professionals die we graag als klant hebben. Via de knop inloggen voor professionals bovenaan onze homepage kan je je eigen login aanmaken. Zo hebben wij alle gegevens die we nodig hebben en kunnen jullie meteen al bestellen.

    Heb je vragen of ben je op zoek naar extra advies, mail dan naar [email protected] en wij helpen je zeker verder. We maken bovendien graag een offerte op maat voor jullie.

Over ons speelgoedaanbod

  • Hoe selecteren jullie het duurzaam speelgoed?

    Speelgoed bij Fairplace moet in de eerste plaats goed, functioneel en plezant zijn om mee te spelen. We noemen dat de factor 'speelwaarde'. Daarnaast moet het ook duurzaam zijn: dat kan betekenen 'sterk en stevig', maar ook bio, eco, fairtrade, of in correcte omstandigheden voor mens en milieu gemaakt.

    We checken bij de leveranciers hoe en waar onze producten gemaakt worden. We onderzoeken labels en garanties. We testen veiligheid en schadelijke materialen. En wat niet voldoet, komt er bij ons niet in. Heb je nog tips, vragen of opmerkingen dan mag je ons die altijd laten weten via de mailbox [email protected]

  • Waar komt jullie speelgoed dan vandaan?

    We zoeken de hele planeet af naar duurzaam speelgoed. Online weliswaar ... Het speelgoed in ons assortiment kan van sociale werkplaatsen vlakbij komen maar evengoed uit lokale bedrijven in Thailand (zoals het speelgoed van Plan Toys).

    We hebben wel voornamelijk Europese leveranciers (die ook in Europa produceren). Maar als een product echt in ons aanbod past dan kan het ook uit Canada, Amerika of Nieuw-Zeeland komen, zoals de loopfietsen van Wishbone.

  • Maken jullie ook zelf speelgoed?

    Dat is onze ultieme droom. We zouden graag zelf een speelgoedlijn van Fairplace ontwerpen en lanceren. Ondertussen zetten we voorzichtige stapjes: we lieten al een eigen tipi maken en de 'waterspeeltafel' is ons eerste echte eigen product.

  • Waarom heeft Fairplace alleen speelgoed?

    De mensen achter Fairplace zijn notoire speelvogels, en de roots van de oprichters liggen bij kinderspel en speelmateriaal. Die liefde is na al die jaren nog niet overgegaan. 

    Er zijn plannen en ideeën om het aanbod uit te breiden, maar het zal zeker in dezelfde lijn liggen: kinderartikelen, en zo duurzaam mogelijk. Reuzegrote smart-TV's zullen het in elk geval niet zijn .... 

  • Klopt het dat jullie ook op Bol.com staan? 

    Ja, dat klopt. Als sedert 2015 zijn wij erkend als (Belgische) partner van Bol voor een selectie duurzaam speelgoed. We mogen ondertussen al Billy zeggen tegen meneer Bol ...

    Op Bol.com plaatsen we hetzelfde aanbod als in de webshop, tegen dezelfde prijs. Billy Bol kent echter veel meer mensen dan wij en die contacten gebruiken wij graag om onze naam en ons aanbod bekend te maken. Op die manier wordt het aanbod op het platform ook een stukje duurzamer en dat is voor iedereen een goeie zaak!

Er liep iets verkeerd met mijn bestelling, wat nu?

  • Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

    Wij versturen zo goed als al onze pakketten via Bpost. Daar zijn we al jaren heel tevreden over. Je pakketje wordt normaal binnen de 2 werkdagen geleverd in België. Voor Nederland rekenen zij maximum 5 werkdagen.

    Er kan natuurlijk altijd iets verkeerd lopen. Via de track & trace-code van Bpost kan je volgen waar je pakket zit. Heb je geen track & trace-code ontvangen? Stuur ons een mailtje via [email protected] en we zoeken die voor je op.

    Indien een pakketje verloren gegaan is, dan kunnen wij pas na 20 dagen een dossier aanmaken bij Bpost, wat we dan ook altijd doen. Soms gebeurt het dat een pakket zo nog opgespoord en geleverd wordt.

    Grote leveringen (vanaf een pallet) gebeuren via onze vaste transporteur M-Express. Zij krijgen van ons altijd jouw telefoonnummer mee om je te bellen bij levering.

  • Mijn pakketje is beschadigd bij levering.

    Het is uitzonderlijk, maar het kan voorvallen dat je pakketje beschadigd is bij levering. Neem in dat geval altijd enkele foto's van de beschadigde verpakking en mail die naar [email protected] Als wij over foto's beschikken kunnen we een dossier aanmaken bij de bezorgers van het pakket.

    Is de verpakking intact, maar zijn de goederen binnenin beschadigd, neem ook foto's van de beschadiging en mail ze naar [email protected]  Wij nemen dan verder contact met je op.

  • Help, ik kan mijn bestelling niet afronden.

    Het gebeurt zelden, maar soms is het systeem even overbelast. Je kan dan met ons contact opnemen, maar je kan ook even afwachten: er komt hoe dan ook een automatische betalingsherinnering voor je bestelling. Misschien dezelfde dag nog, maar het kan ook de volgende dag. Je kan dan via de link betalen.  

    Wil je snel zekerheid? Geef ons dan een seintje via [email protected] en we checken of je bestelling effectief doorgekomen is. 

     

  • Er is een verkeerd artikel geleverd.

    Sorry daarvoor, dat kan eens gebeuren. Waarschijnlijk is er in ons magazijn bij het orderpicken iets verkeerd gelopen.

    Laat het ons weten via [email protected] en we kijken om dit zo snel als mogelijk op te lossen.

Bezorgen en afhalen

  • Kan ik mijn pakje bij jullie komen afhalen?

    Onze voorraad ligt bij Webship in Vichte (West-Vlaanderen) die voor ons het voorraadbeheer en de logistiek verzorgt. Het is niet mogelijk om daar iets af te halen. Je kan je pakje wel afhalen bij Yves ([email protected]) in Ingelmunster of bij Christophe ([email protected]) in Waregem/Beveren-Leie. Wel best na een mailtje om af te spreken.

    Sedert 2020 kan je je pakje ook laten afhalen op ons kantoor in centrum Kortrijk, bij K-orner, Rijselsestraat 23. Je kan daarvoor in het winkelmandje aanduiden 'ophalen in winkel'. Dan krijg je van ons bericht wanneer je het pakketje kan komen ophalen.

     

  • Hoe wordt mijn pakje verstuurd en krijg ik een track&trace-code?

    Al onze pakjes worden verstuurd via onze logistieke partner Webship. Van de meeste van hun verzendpartners ontvang je een track & trace code, zodat je je pakket kunt volgen. Je kan dat ook altijd even bij ons opvragen via [email protected]

  • Kan ik een pakje terugsturen?

    Retourneren van een pakje kan altijd. Een mailtje naar [email protected] volstaat om af te spreken. Zorg ervoor dat het pakket goed verpakt en ongeschonden teruggestuurd wordt, want dan kunnen we nog een ander kind gelukkig maken. Meer uitleg hierover vind je hier

Wij zijn een lokaal bestuur. Hoe kunnen wij bestellen?

  • Wij werken met een bestelbon. Kan dit bij jullie?

    Ja hoor, ook met een bestelbon van bijvoorbeeld een gemeentebestuur kan je bij ons speelgoed bestellen. Mail ons je bestelbon, samen met je bestelling via [email protected]. Wij maken je bestelling klaar, sturen die op en mailen je de factuur, waarop het bestelbonnummer vermeld staat.

  • Wij moeten altijd vooraf een offerte vragen. Kan dit?

    Jazeker, geen enkel probleem. Stuur ons maar door waarnaar jullie op zoek zijn en we maken graag een offerte op maat voor jullie. We zijn te bereiken via [email protected] 

Een factuur voor je bestelling

  • Kan ik een factuur krijgen voor mijn bestelling?

    Als je bij www.fairplace.be bestelt, krijg je automatisch een factuur toegestuurd voor je aankoop via het mailadres dat je opgeeft als klant.

    Wil je een grotere bestelling plaatsen of werk je met een bestelbon, dan mail je ons je bestelling en de bon door en dan mailen we je de factuur. 

     

Werken met waardebonnen

  • Hoe gebruik ik mijn waardebon?

    Proficiat me je waardebon. Iemand wist dat jij een groot speelgoedliefhebber bent.

    Op de waardebon vind je een geheime code. Deze code typ je in het daarvoor voorziene invulvakje in het winkelmandje. De waarde van de bon wordt automatisch afgehouden van je bestelling.

    Noot: de verzendkosten via Bpost zijn steeds exclusief de bon, die worden apart aangerekend

    Mocht je problemen ondervinden, mail naar [email protected] en we lossen het samen op.

     

  • Ik kreeg meerdere waardebonnen en ik kan maar 1 code gebruiken?

    Het klopt dat je maar 1 code kunt gebruiken. Ons systeem laat maar 1 code per keer toe. Dat gaat met een omweg en we hebben daarvoor een oplossing. Stuur een mailtje naar [email protected] en we zorgen er samen voor dat je de bonnen samen kunt gebruiken.

     

  • Kan ik ook een waardebon bestellen?

    Tuurlijk kan je ook een waardebon bestellen. Je vindt ze hier.

    Wil je een bon met een ander bedrag, ook dat kan. Een mailtje naar [email protected] en het is zo geregeld.

    We sturen de bonnen dan fysiek op naar het adres dat je zelf opgeeft. Dat kan naar je thuis zijn, maar meteen ook naar de gelukkige ontvanger. Je zult zien dat je tijdens de bestelprocedure daarvoor een apart leveradres kunt ingeven.

    Mocht het niet duidelijk zijn, mail naar [email protected] en we helpen je verder.

Aanbod voor Cera vennoten 2021

  • Welke artikelen zitten in het aanbod voor Cera-vennoten 2021?

    Je vindt alle info over het aanbod voor Cera-vennoten op deze pagina.

     


Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »